aktualizace

     
           
 

Qauto.cz

 

kontakt qauto@email.cz

 
           
  web na podporu elektromobility  
 

 
   

 

 
   
         
     

 

 
     

test Volkswagen e-Golf

 
     

(červen 2015)

 
         
 

   Peugeot 106 Electric

              - galerie

  Test tohoto elektromobilu proběhl v okolí Mladé Boleslavi a Prahy tzn. na Moravu se nepodíval. A bohužel, nemohl by ani kdyby chtěl. Disponoval nabíječkou o maximálním nabíjecím proudu 16A (lze snížit až na 5A ... )  a dojezdem cca 150km. Pro cestování jinam, jak kolem vlastní domácí zásuvky toto koncernové auto od největšího výrobce automobilů v Evropě, vyžaduje zastávku na cca 9 hodin každých cca 130km. Vítejte v 21. století.  
      Nevím co tím výrobce zamýšlel, ale pravděpodobně chtěl ukázat, že umí vyrobit EV, ale pro "lidi" bude lepší kupovat .  
 

   Nissan Leaf ZE0

              - náš Leaf

              - cesta na Slovensko

              - galerie

  spalovací motorky, když už do nich tolik investoval. Tzn. poradí nám co je pro nás dobré a co vlastně všichni chceme.....

Po usednutí za volant auto působí velmi příjemným a přívětivým dojmem, bez nutnosti si na něco zvykat. Jako by tu už někdy byl. Vše je tam kde to hledáte, ovládá se to tak jak asi tušíte. Palubní deska i celý interiér působí aktuálně a kvalitně. Ručičkové přístroje jsou pro mě mnohem příjemnější než digitál, ovšem pro některé údaje, jako např. kapacita baterie nebo jízdní režim, je vhodnější digitální zobrazení. Volič jízdních režimů je z klasické automatické převodovky tzn. při jiné jak krajní poloze páky nutí řidiče páku sledovat a to je nepříjemné zejména při parkování nebo popojíždění.

 
      Tlačítko nebo joystick by byly určitě vhodnější. Auto působí prostorně a pohodlně, jako klasický Golf ovšem při srovnání  
 

   Nissan eNV 200

             - elektrouživatel

             - po 180 000 km

  s Leafem je Leaf zejména na šířku, výšku a v prostoru na zadních sedadlech větším a i pocitově prostornějším autem.

     Při zařazení jízdního režimu pro jízdu, řidič ucítí mírný tah motoru ovšem což je zarážející - jen někdy. Někdy auto mírně popojíždí, jindy stojí a při mírném sešlapávání akcelerátoru se neděje nic až najednou auto vyletí (hovořím o rychlosti cca 5-10km/h), což vyžaduje citlivou práci s pedálem zejména při popojíždění. Toto je velmi nepříjemné a možná i nebezpečné.

 
       Při rozjezdu do kopce auto couvá a musí se držet na plynu. Po rozjezdu auto zrychluje dynamicky, adekvátně svému výkonu.  
 

   otázky a odpovědi

   úvahy a kalkulace

   akce & srazy

   testy elektromobilů

   co se spalovacím motorem ?

  Ukazatel kapacity akumulátoru a zbývajícího dojezdu v km je nějaká koncernová klasika. Ukazatel kapacity aku je pouze orientační malá ručička na černém poli se čtyřmi dílky čili řidič nepozná téměř nic, jen jestli má energie hodně nebo málo. Bohužel nepozná, zda mu vystačí na zbývající trasu. Podle ukazatele dojezdu se nedá orientovat, vzhledem k tomu že čísla se na něm mění jak v loterii. Tento ukazatel je digitální ovšem ukazuje obrovské výchylky, skokové změny oběma směry a značnou nepřesnost.       Jízdní režim, který auto samo nastaví dle vybití baterie, je zobrazen opět malou ručičkou padající k popisovaným výsečím. Tento ukazatel je ve spodní části levého budíku - ukazatele odebíraného výkonu motorem a rekuperace. Při velmi nízké kapacitě baterie se plynule mění klasická jízda v "EKO" režim, kdy postupně, plynule a citelně "vadne" odezva plynového pedálu a auto je automaticky omezováno na výkonech, což řidič vidí na ukazateli.  
       Toto pro někoho může být velmi příjemné a také podle rychlosti padání ručičky tohoto ukazatele, dává řidiči možnost odhadnout zbývající dojezd. Tento pohyb ručičky (padání) započne při rozsvícení kontrolky nízkého stavu baterie při cca 15-ti % zbylé energie. Osobně bych spíše uvítal klasiku tzn. výkon stále stejný, rozsvícení "magického oka" a v kritickém stavu nabití nástup želvy.

     Samotná jízda je jako v klasickém Golfu. Podvozek je tvrdší / asi má být sportovnější, ovšem jízda v něm není tak pohodlná ani dynamická jako v Leafu.  Jedná se o dost drahé auto, takže překvapí kabel jen tak hozený do kufru s řídící elektronikou v samostatné krabici na kabelu. Chybí vyhřívání volantu a topení je klasický horkovzdušný přímotop. V interiéru jsou kvalitní plasty ovšem nejsou tak příjemné jako kůže v paketu u Leafu. V této cenové kategorii by byla vhodná alespoň v malém koženém paketu pro volant a nejbližší okolí řidiče. Interiér působí příjemně, ale dost stroze. Absence rychlonabíjení a nepřesnost indikace dojezdu je pro mě obrovské zklamání. Na displayi navigace se ovládají a volí také informace týkající se elektropohonu, které jsou ovšem dosti zmatečné, popisy jsou "zvláštně přeloženy do češtiny. Kuriozně působí navigace, která vám zobrazí všechny dostupné čerpací stanice. Ovšem nabíjecí stanice nezná....

    E-Golf jel jinak moc pěkně, ovšem tvrdý podvozek, subjektivně neútulný interiér a neodpovídající dynamika, chybějící rychlonabíjení a silnější palubní nabíječka činí toto auto absolutně nepoužitelné jinak než na krátké cesty kolem domu. Zavěštím si , že ho nečekají moc závratná prodejní čísla, ale výrobci o to určitě nešlo....

 
           
      níže na obrázku je také celkem zřejmé, že Leaf je prostě větší auto....