|
|||||
|
|||||
|
|||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||||
zpět na hlavní stránku |
|
||||
co se spalovákem? aneb TATRA 603 |
|||||
|
|||||
Parametry vozidla: | |||||
výkon: | 76 kW | ||||
kroutící moment: | 174 Nm | ||||
typ: motor: napětí: |
Tatra 603-3 (model 1968) vzduchem chlazený dvoukarburátorový osmiválec 12 V |
||||
pohotovostní hmotnost: max. rychlost : |
1510 kg 160 km/h |
||||
topení : | nezávislé benzinové | ||||
baterie : dojezd : spotřeba: brzdy: |
2x - 12V / 40Ah
480km - lehká
noha .... 12 L/ 100km kotoučové, jednookruhové s posilovačem |
||||
Spalovací motory se nyní ubírají směrem jako před cca 100 lety parní stroj.
Pokud jej za pár let uvidíme, bude to už jen krásná nostalgie. Ovšem všichni
víme, že ani parní stroj nezmizel ze světa přes noc. Ještě dnes na principu
parního stroje fungují třeba tepelné nebo jaderné elektrárny a parní stroj
ještě dlouho sloužil v určitých oblastech průmyslu jako byly parní
lokomotivy nebo lodě. Fungoval do doby, než i tam jej tehdy nahradil
spalovací motor v kombinaci s elektromotorem nebo jej nahradil elektromotor
úplně. Díky pokroku v oblasti ukládání elektrické energie jsme také dnes v
době, kdy spalovací motor v osobní dopravě nahrazuje právě elektromotor. I
spalovací motor a jeho principy nezmizí přes noc a budeme se sním mimo
oblast osobní dopravy, určitě setkávat i nadále. Spalovací motor si
odsloužil svoje a dnes se může pomalu ubírat do muzea, kam po zásluze patří
a kde, v kombinaci s krásnými historickými kousky, jej budeme moci už jen s
pivkem a cigárkem, obdivovat...... |
|||||
![]() ![]() ![]() |
|||||
tohle auto jsem si koupil ještě na škole v roce 1994 tehdy za pár korun jako vrak a trvalo mi cca 5 let než jsem se s ním poprvé svezl. Určitě to stálo za to, protože dnes je to už přinejmenším dost neobvyklý kousek.... | |||||
![]() ![]() ![]() |
|||||
zpět na hlavní stránku |
...... a tady se potkaly....
![]() |
||||
|
|||||
|