Qauto.cz

 

kontakt qauto@email.cz

 
           
  web na podporu elektromobility  
 

 
   

 

 
   
         
     

 

 
     

Nissan eNV200 po 180 000 km

 
     

(prosinec 2018)

 
         
 

   Peugeot 106 Electric

              - galerie

  Jak asi vypadá elektromobil po ujetí takového "rance" kilometrů? Vždyť tohle u nás hodně lidí nenajede za život....  
         
 

   Nissan Leaf ZE0

              - náš Leaf

              - Leaf po 100 000 km

              - cesta na Slovensko

              - galerie

  Ujetí prvních 100 000 km trvalo necelé  dva roky - po třech letech jsme nyní přes 180tis km a to jízdami bez omezení tzn. v létě i v zimě samozřejmě bez omezování vytápění nebo klimatizace s využitím předehřevů kabiny, vyhřívaných sedadel i volantu. Auto je negarážované. Vzhledem k tomu, že se jedná o nákladní dodávku, je využíváno především pro dopravu materiálu a surovin pro další zpracování. a převážení menší techniky. Pro tyto účely se pohybuje po celém území ČR, dále na Slovensku, Maďarsku a Rakousku.

Baterie je stále v perfektní kondici se svou aktuální kapacitou kolem 90-ti % a plných všech dílcích ukazatele stavu. Určitě velký vliv na její malé degradaci má nucené chlazení, které nedovolí baterii se přehřát ani při dlouhých cestách a častém rychlonabíjení. Podvozkové skupiny nevykazují žádné známky opotřebení stejně jako pohonný systém vozidla. Vzhledem k četnosti provozu a charakteru převáženého materiálu jsou samozřejmé menší oděrky a promáčkliny především v nákladovém prostoru.

 
         
 

   Nissan eNV 200

             - elektrouživatel

             - po 180 000 km

       Samozřejmostí byla pravidelná garanční prohlídka vždy po 30 000km bratru za cca 150Kč a předsezónní výměny pneumatik. Jinak nic servisovat nebylo třeba, kromě předepsaných výměn pylového filtru nebo brzdové kapaliny. Někdy letos (2019) v létě auto čeká první STK po čtyřech letech provozu, tak uvidíme co pánové objeví, ale nic zásadního nečekáme. Výfuk nemáme, takže emise se tady neměří, tzn nikdo nám nebude přetáčet motor (který taky nemáme ) a půjdeme rovnou na kanál. Brzdy by měly vydržet statisíce km, olejové náplně nemáme, takže nic nebude nikam unikat - světla svítí, blinkry blikají, ostřikovače ostřikují, takže jak říká klasik - dále už čekáme dovolenou v Jugoslávii a dále už jen samá pozitiva....  
         
 

   otázky a odpovědi

   úvahy a kalkulace

   akce & srazy

   testy elektromobilů

   co se spalovacím motorem ?

      Je mi jasné, že odpůrcům elektromobilů se toto nebude číst hezky, protože baterie se přece měly po roce měnit a to za statisíce, ale nepředpokládám, že by tyto stránky vyhledávali a navštěvovali. Tito lidé se nic nového dozvědět nepotřebují, protože přece už všechno ví - něco už od někoho někdy slyšeli a proto si něco myslí a je přece jasné, že to jezdí jen v létě když neprší - jinak Vás to kopne, musí se to garážovat, když to nabíjíte tak půlce ulice vyhodíte jističe a nabíjet se jezdí do elektrárny, v zimě je v tom zima, v létě horko, zapnete rádio nebo stěrače a nikam už nedojedete.....