|
|||||
|
|||||
|
|||||
zpět na hlavní stránku |
|
||||
Nissan Leaf po 100 000 km |
|||||
(červen 2018) |
|||||
Každého určitě zajímá, co se s elektromobilem stalo po ujetí prvních 100 000 km....... - no a nestalo se vlastně vůbec nic... | |||||
Ujetí prvních 100 000 km trvalo cca 2,5roku celoročního provozu bez jakéhokoli omezení. Vozidlo jezdí jak po městě, tak mimo město, po dálnicích v létě i v zimě a to s dynamikou neporovnatelnou s běžnými spalovacími auty a kromě běžných pravidelných servisních kontrol, které nestojí téměř nic, auto v podstatě nevyžaduje žádnou údržbu. Ovšem auto umýt a občas vysát určitě doporučuji. Na toto jsou nejvhodnější ty 20-30minutové zastávky při delších cestách na rychlonabíječkách - u některých už stojí i vysavače. | |||||
Náš Nissan Leaf aktuálně nevykazuje žádné známky opotřebení. Za celou dobu se vyměnila jednou jedna žárovka v hlavním světlometu, jednou se měnily gumičky stěračů. Vzhledem k ročnímu kilometrovému nájezdu asi 40tis km, spotřebujeme jednu zimní a jednu letní sadu pneumatik na dvě sezóny. Provozní náklady jsou asi 10tis Kč / rok při 40-50tis km - což zahrnuje domácí spotřebovanou elektrickou energii a platby za nabíjení v systému EV Mapy, platby PRE a paušál ČEZ, který aktuálně činí 4800,-Kč bez DPH / rok. I tak to vychází na cca 0,40Kč/1km. | |||||
Po aktuální servisní prohlídce a po posledním měření jsou baterie na 96% své původní kapacity a řídící jednotka nevykazuje žádnou závadu. Baterie (tak jak se čekalo) "ztratily" 3% ze své původní kapacity během prvního roku provozu. Dále jejich kapacita klesá už jen minimálně. | |||||
zpět na hlavní stránku | |||||
|
|||||
|
|||||
|