Qauto.cz

 

kontakt qauto@email.cz

 
           
  web na podporu elektromobility  
 

 
   

 

 
   
         
  zpět na hlavní stránku  

 

 
     

Nissan Leaf po 100 000 km

 
     

(červen 2018)

 
         
      Každého určitě zajímá, co se s elektromobilem stalo po ujetí prvních 100 000 km.......     - no a nestalo se vlastně vůbec nic...  
         
           Ujetí prvních 100 000 km trvalo cca 2,5roku celoročního provozu bez jakéhokoli omezení. Vozidlo jezdí jak po městě, tak mimo město, po dálnicích v létě i v zimě a to s dynamikou neporovnatelnou s běžnými spalovacími auty a kromě běžných pravidelných servisních kontrol, které nestojí téměř nic, auto v podstatě nevyžaduje žádnou údržbu. Ovšem auto umýt a občas vysát určitě doporučuji. Na toto jsou nejvhodnější ty 20-30minutové zastávky při delších cestách na rychlonabíječkách - u některých už stojí i vysavače.  
         
           Náš Nissan Leaf aktuálně nevykazuje žádné známky opotřebení. Za celou dobu se vyměnila jednou jedna žárovka v hlavním světlometu, jednou se měnily gumičky stěračů. Vzhledem k ročnímu kilometrovému nájezdu asi 40tis km, spotřebujeme jednu zimní a jednu letní sadu pneumatik na dvě sezóny. Provozní náklady jsou asi 10tis Kč / rok při 40-50tis km - což zahrnuje domácí spotřebovanou elektrickou energii a platby za nabíjení v systému EV Mapy, platby PRE a paušál ČEZ, který aktuálně činí 4800,-Kč bez DPH / rok. I tak to vychází na cca 0,40Kč/1km.  
         
           Po aktuální servisní prohlídce a po posledním měření jsou baterie na 96% své původní kapacity a řídící jednotka nevykazuje žádnou závadu. Baterie (tak jak se čekalo) "ztratily" 3% ze své původní kapacity během prvního roku provozu. Dále jejich kapacita klesá už jen minimálně.  
  zpět na hlavní stránku