|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
zpět na hlavní stránku |
|
||||
náš Leaf |
|||||
(říjen 2015) |
|||||
- vůz je ve vyšším výbavovém stupni Acenta s tepelným čerpadlem a možností volby jízdního režimu "B". Bohužel tato verze se oficiálně do CZ nedodává (aktuálně r. 2015). Pravděpodobně vzhledem k předpokládané nižší kupní síle obyvatel a vyšších nákladech pro servisy a dealery, protože by museli servisovat tři výbavové stupně. |
|||||
Nyní (říjen 2015) po dvou měsících provozu máme najeto cca 12tis km. Za den jsme např. bez problémů ujeli cca 600km s pojížděním po Praze a vyřizováním pracovních záležitostí, včetně závěrečné grilovačky u známých a cesty zpět. Jen teplota v bateriích se vyšplhala téměř k červenému poli - což beru jako důsledek cca 3x rychlodobíjení / cca 100A je cítit.../ |
|||||
S autem jsem zatím velmi spokojený. Některé věci mi ovšem vadí. Jsou to především různé vítací melodie a pípání. Většinu toho jsem povypínal, ale něco půjde jen vytažením "pípáku" ze sběrnice. Trošku ufonská palubní deska, nesmyslné eko stromečky v grafice, podle mě zbytečný horní display, kde je pouze digitální rychloměr a hodiny což může být součástí hlavního displaye. Venkovní vzhled, na který jsem si musel chvíli zvykat. Úzké dveřní kapsy. Funkci CarWings - dálkové ovládání některých funkcí vozu jako nabíjení a klimatizace / topení pomocí mobilní aplikace, je funkční, ovšem musel to programovat velký "odborník". Dále předprogramování klimatizace a topení v autě funguje, ale jen pokud je auto připojené k síti - ovšem po ukončení nabíjení energii bere z baterií a nabíjení se již samo neobnoví tzn. auto je připojené k el. síti, odjíždíte s předehřátým / vychlazeným autem, ovšem s vybitými bateriemi - auto ale musí být v síti, aby topení / klima fungovalo. Nechápu smysl - nevím co tím výrobce zamýšlel... |
|||||
Jezdí fakt dobře....., dobré jízdní vlastnosti, skvělá dynamika, dobře využitelný interier (vezli jsme i dvou metrovou rozloženou postel). Dle našeho subjektivního dojmu, laického měření a uváděného rozvoru náprav, má více vnitřního prostoru než např. Š Octavia (pro posádku bez kufru). Výborná věc je jízdní režim B se zvýšeným účinkem rekuperace, kvůli kterému jsem tuto vyšší výbavu pořizoval. Skvělé je tepelné čerpadlo pro vytápění, které spotřebovává cca 0,35kW v závislosti na venkovní teplotě a teplotě interiéru. Pokud je interiér předehřátý, potom je úbytek cca 1-2km z dojezdu. Bez předehřátí je indikovaný úbytek cca 6-8km. Co jsem udělal jako první bylo pořízení dvou kusů nabíjecích kabelů - 32A a 16A. Je velmi zvláštní, že výrobce nabízí za nemalý příplatek silnější palubní nabíječku, ovšem nenabízí k tomu odpovídající nabíjecí kabel... To mi hlava nebere.... 16A kabel jsem dal na trvalo do práce. Z původního originálního kabelu jsem udělal "wallbox" - domácí nabíjecí stanici. Kabel díky elektronice je pouze 2kW a nabíjení trvá velmi dlouho, ale zase je šetrnější k bateriím. Delší nabíjení mi v tomto případě nevadí, protože auto jednoduše po příjezdu domů připojím k síti a o víc se nestarám. Ráno je auto plně připraveno. |
|||||
32A kabel vozím stále s sebou, pro případ potřeby. K němu mám dodělané redukce, takže umožňuje nabíjení v podstatě z jakékoli zásuvky - od klasické 10-16A až po 3x 380V - 4 nebo 5-ti kolík. | |||||
Od dealera Nissanu mám info, že k autu mj. nelze objednat střešní nosič, ale úplně bez problémů jej lze na internetu pořídit. Doporučuji THULE Rapid 754 System KIT 1633. |
|||||
Trocha zimních fotek - na některých je výše zmiňovaný střešní nosič... | |||||
....a tady se předem vytápí. žádné škrábání oken, předehřáté všechny sedačky i volant |
|||||
... Na elektromobil se před obchoďákem místo vždycky najde - i když třeba jen pro 3 kola. Elektromobil pracuje v každé poloze... (jedno kolo je fakt v luftě..) | |||||
....nebo zimní dovolená v horském penzionu / cca 900m.n.m. / s lyžovačkou a nezbytnou "rakví" na střeše.... |
|||||
I toto auto musí občas pracovat .... | |||||
....krom odvozů téměř všeho téměř všude, se také osvědčil jako letištní tahoun větroňů na start / celodenní tahání cca 10-20% energie = 2-4 kWh = cca 6-14 Kč !! A TO SE VYPLATÍ !! Pokud se to provádí se spalovacím autem, za chvíli mu odejde spojka a studené starty motoru taky moc neprospívají, takže se větroně většinou tlačí ručně - nikomu se spalovací auto obětovat nechce... | |||||
/ anebo také jako zábrana proti neplaticím návštěvníkům leteckého dne..... |
|||||
Kdo tvrdí, že Leaf má málo energie? | |||||
...tady zrovna část své energie předává vrtulovému letadlu, aby mohlo po zimě odstartovat ...hezky potichoučku, bez nutnosti stát v hluku a smradu z výfuku..... m.j. už také v zimě brzy ráno startoval nevěřícímu sousedovi dieselovou dodávku při cca -10st C // úbytek energie je žádný - neměřitelný | |||||
zpět na hlavní stránku | A samozřejmě aktivní letní dovolená se vším všudy, včetně kol ......a pod dozrávající mandloní. | ||||
|